Zoeken in deze blog

zaterdag 26 februari 2011

27/02/11 FC Magdeburg 2 - 1 RB Leipzig (MDCC Arena - 4.602 Toeschouwers)













Gisteren na de wedstrijd van Turkiyemspor kregen we het nieuws dat onze geplande wedstrijd van BFC Dynamo Berlin was afgelast wegens een onbespeelbaar veld…? Dit was weer een deuk in mijn planning en omdat de enige andere optie een wedstrijd was van TeBe Berlin (spelen voor een gemiddelde van 300 man) beslisten ik om in mijn eentje een 2u durende treintrip te maken richting Magdeburg die gastheer speelden voor RB Leipzig. Zo gezegd zo gedaan en 41 Euro armer voor het treinkaartje arriveerde ik mooi rond het middaguur, kick off was voorzien om 13:30u.

Toen ik uit het station stapte zag ik toch al meer fans rondlopen dan ik de ganse dag had gezien bij Turkiyemspor en me toch moed inpompte dat ik niet voor niks was afgereisd. Maar ik werd beloond en tegen dat de wedstrijd begon heerste er een leuke sfeer en een kleine 5.000 man voor deze 4de klasse wedstrijd. Leuke anekdote was dat mijn oud buurman en ex Antwerp speler Ruud Kaiser er nu coach is.

Ondanks de kilte kon ik genieten van een aangename wedstrijd die goed over en weer ging. De bezoekers van RB leipzig opende de score op het kwartier maar op het halfuur scoorde Magdeburg de gelijkmaker. Kansen bleven een beetje uit maar toch bleef het aangenaam volgen.

De tweede helft kon niet beter beginnen, terwijl nog vele toeschouwers zich tegoed deden aan de nodige versnaperingen scoorde Magdeburg de 2-1 reeds in de 46ste minuut. Leuk, ook al omdat ik eens op tijd was! De wedstrijd bleef leuk, een goede sfeer en ik was echt opgelucht dat ik hier zat en niet ergens bij TeBe Berlin. De score veranderde niet meer, ik blij, mijn oud burman blij!

Na de wedstrijd terug richting station voor terug 2u sporen naar Berlijn. Op het perron stond Stoffers me dan op te wachten en hebben we ons goed laten gaan aan een overheerlijke Duitse schnitzel, inclusief 1 liter pils. Kan slechter, niet!?

Geen opmerkingen: