Zoeken in deze blog

donderdag 6 oktober 2011

06/10/11 Nederland U19 3 - 0 België U19 (Sportpark Meerhoven/Eindhoven - 500 Toeschouwers)














Vandaag hadden we weer zo’n gekke bevlieging van alle uitvluchten zijn goed om voetbal te gaan kijken en zo vertrokken we richting Eindhoven om de Belgische nationale toekomst (en hoop) aan het werk te zien tegen hun Nederlandse collega’s. Eindhoven is maar een uurtje bollen maar onze gps flipte een beetje veel op de nieuw aangelegde ring rond Eindoven wat maakte dat we maar een kwartiertje op voorhand bij het stadion van DBS aankwamen. Misschien moet ik maar eens werk maken om de gps up te daten.

Het stadionnetje van DBS Eindhoven (Door Broederschap Sterk) ligt aan Veldhoven en raar maar waar dat was ik enkele weken geleden voorbij gereden zonder te beseffen dat ik hier vandaag terug zou staan. Klein leuk complex met zittribune en kantine, meer hoeft dat niet te zijn. Ik was een beetje verrast door het volk, ik had het een pak minder verwacht. Een hoopje scouts ertussen met pen en papier in de hand en ook enkele bekenden zoals Arthur Numan en Aad de Mos waren aandachtig toeschouwer.

Bij de ploegopstellingen viel me maar één naam op en dat was die van Jordan Lukaku, de rest was me totaal onbekend. Wel bij de Nederlandse collega’s vrij veel spelers van de grotere clubs Ajax, PSV, Feyenoord en AZ waar bij de Belgen toch meer spelers uit kleinere Belgische clubs aan bod kwamen zoals Cercle Brugge, Lierse, Mechelen en Sint Truiden. Anderlecht was hofleverancier met 3 spelers.

De wedstrijd was geheel voor Nederland, ze moesten niet eens doorduwen om vlot met 3-0 te winnen. Het baletje ging veel beter over en weer en de 1-0 en 2-0 stonden na een goed half uur spelen al op het bord. De tweede helft was iets beter voor de Belgen maar het was Nederland dat zonder moeite het betere spel bleef afleveren al bleven de kansen uit. Maar de 3-0 was wel een leuk pareltje met een knap afstandsschot van Ajaxied Bouy, al moest ik dat wel even speaken op het teamsheet dat ik voor de wedstrijd in mijn handen kreeg. Meer dan verdiende overwinning voor onze noorderburen en nog veel werk voor de nieuwe lichting Belgen.

Ach wie maalt om de uitslag, wij waren er weer even tussenuit geweest en waren al mooi terug thuis om 21u. Zaterdag staat er immers weer de volgende pot op het programma richting heimat.

Geen opmerkingen: